4 dowody na to, że na kreatywności można zarobić

 

Beata Michalska-Dominiak   04-02-2016

 

Jesteś kreatywny i pomysłowy? A zarabiasz na tym pieniądze? Jeśli tak – brawo Ty, jeśli nie, zastanów się dlaczego.

„Innowacja zaczyna się od spojrzenia” (Tom Kelly). Czy patrzysz uważnie na to co Cię otacza, czego potrzebują inni? Czy zastanawiasz się co możesz zrobić, żeby żyło im/nam się lepiej, wygodniej i łatwiej? Czy wiesz jak spowodować zmianę, dzięki której odniesiesz sukces? Jeśli nie, zacznij to robić! Zadawaj sobie wciąż pytanie „co by było gdyby…?” i próbuj znajdować odpowiedzi.

Niech inspiracją będą poniższe przykłady przedsięwzięć, które dzięki pomysłowości ich autorów, empatii, uporowi i determinacji oraz akceptowaniu niepowodzeń przyniosły im wymierne korzyści.

UNIT9

(www.unit9.com) to interaktywna firma produkcyjna realizująca innowacyjne, technologiczne elementy kampanii reklamowych. Współpracuje z największymi na świecie agencjami marketingowymi, przygotowując dla ich klientów projekty z pogranicza światów filmu, gier, instalacji multimedialnych czy wirtualnej rzeczywistości. Główna siedziba firmy znajduje się w Londynie, ponadto UNIT9 to kilkanaście oddziałów, w tym również w Polsce. Założony w 2011 roku przez Macieja Zasadę pod nazwą Le Polish Bureau, polski oddział firmy, jest również organizatorem UNIT9 VR Challenge, pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej rzeczywistości, który odbył się w 2015 roku w Łodzi. UNIT9 jako jedna z pierwszych firm na świecie może pochwalić się wykorzystaniem na skalę globalną rzeczywistości wirtualnej w projektach marketingowych. Obecnie UNIT9 jest trzecią firmą na świecie w rankingu FWA (http://www.thefwa.com/profiles), członkiem FWA Hall of Fame (http://www.thefwa.com/hall_of_fame), oraz jedną z czterech firm z tej branży w historii mającą na koncie ponad sto zdobytych nagród i wyróżnień.

UNIT9 dostarcza innowacyjne produkty technologiczne tworząc za każdym razem nową i wyjątkową wartość dla swoich klientów. - Staramy się koncentrować na realizacji projektów, które są szczególnie atrakcyjne ze względu na możliwość wykorzystania innowacyjnych technologii. Często jesteśmy pionierami konkretnych rozwiązań, czasem pewne elementy musimy budować zupełnie od podstaw – mówi Maciej Zasada, założyciel Le Polish Bureau, polskiego oddziału UNIT9, lider techniczny. - W efekcie powstają projekty unikalne, które nie tylko skutecznie realizują cele biznesowe naszych klientów, ale też są bardzo widowiskowe – dodaje. Lightsaber Escape – to jeden z najciekawszych ostatnich projektów, realizowany przez UNIT9 wspólnie z Google i 72andSunny z okazji premiery najnowszej części Gwiezdnych Wojen.

It-factory.pl

Zdarzyło Wam się kiedyś błądzić po ogromnym parkingu centrum handlowego w poszukiwaniu swojego auta lub przegapić atrakcyjne wyprzedaże, zagubić w gąszczu korytarzy w urzędzie albo szpitalu? Zdarzyło się to na pewno pewnemu przedsiębiorcy z Łodzi, który nie poprzestał na narzekaniu, ale znalazł rozwiązanie problemu. Firma IT-factory zajmuje się produkcją i dostarczaniem systemów nawigacyjnych między innymi do centrów i galerii handlowych, które nie tylko zwiększają komfort klientów, ale także dzięki unikatowej technologii pozwalają właścicielom marketów na bieżąco analizować potrzeby klientów i wciąż optymalizować swoją ofertę sprzedaży. System z powodzeniem funkcjonuje już w jednej z galerii handlowych w Warszawie. IT-factory nie poprzestaje jedynie na współpracy z centrami handlowymi. Jej systemy mogą zostać wykorzystane w każdej przestrzeni miejskiej, urzędach, budynkach służby zdrowia, muzeach i innych miejscach użyteczności publicznej, z których korzysta każdy z nas. Tym, co wyróżnia system It-factory spośród innych - to wsparcie bezpieczeństwa obiektów, systemów BHP, przeciwpożarowych a nawet ewakuacji – mówi dr inż. Mariusz Jednoralski, prezes zarządu spółki. Takie rozwiązania niewątpliwie pomagają nam „nie zagubić się w mieście”, a zarządzającym miejscami i instytucjami zagwarantować bezpieczeństwo, komfort i wygodę korzystania z ich usług. Oby tak dalej!

PIXERS

Trzeba być człowiekiem z żelaza, aby po niepowodzeniu prawie dwudziestu kolejno zakładanych i padających firm, próbować dalej. Pan Maciej Białek jest dowodem na to, że można zarobić duże pieniądze dzięki wytrwałości i uporowi, ale przede wszystkim umiejętności wyciągania właściwych wniosków z porażek. Przedsiębiorca zaczynał od kafejki internetowej, tworzył między innymi portal ogłoszeń o pracę i serwis społecznościowy, sprzedawał nawigację samochodową. Nie zrażał się kiedy kolejne podejmowane tematy okazywały się klapą. W końcu zaczął produkować fototapety. Obecnie jego firma - PIXERS prowadzi sprzedaż na całym świecie, a jej roczne dochody sięgają 25 milionów złotych. Warto próbować!

Biotrem

Pewien młynarz z Zambrowa stojący na progu bankructwa i odpady po mieleniu mąki – mało zachęcający wstęp, prawda? Grunt, że finał będzie obiecujący… Pan Jerzy Wysocki, właściciel młyna przynoszącego większe straty niż zyski, starał się znaleźć sposób, aby nie podzielić losu innych załamanych złą passą, ubożejących kolegów z branży. Dzięki umiejętnościom obserwacji, przedsiębiorczości i pomysłowości, opracował sposób na przetwarzanie odpadów poprodukcyjnych w oryginalną, innowacyjną i ekologiczną zastawę – talerze ze sprasowanych otrąb. Do powstania tego ekologicznego produktu doprowadziło 5 lat testowania, prób i błędów. Opatentowany produkt już niebawem będzie produkowany na dużą skalę. Jest szansa, że zastąpią naczynia z tworzyw sztucznych. Producent zapewnia, że talerze swoją funkcjonalnością nie odbiegają od innych obecnie wykorzystywanych naczyń jednorazowych. Mają jednak jedną bardzo ważną zaletę – są przyjazne dla środowiska, rozkładają się najwyżej w 30 dni, w przeciwieństwie do naczyń z tworzyw sztucznych, które potrzebują na to kilkaset lat. Firma Pana Jana planuje produkcję na poziomie 15 mln sztuk naczyń rocznie. Jego produktem bardzo poważnie interesują się duże sieci sklepów ekologicznych i inni odbiorcy z całego świata. Życzymy powodzenia!

 

Teraz już chyba nikt nie ma wątpliwości, że warto być uważnym, empatycznym i wytrwałym. Warto też zadawać pytania, słuchać odpowiedzi i poszukiwać możliwych rozwiązań; i jeszcze wierzyć, że się uda, w końcu wyobraźnia nie zna granic.

 

Znacie jakieś innowacyjne success stores? Jeśli tak, czekamy na Wasze komentarze.

Jeśli spodobał Wam się ten tekst, podzielcie się nim ze swoimi znajomymi i pamiętajcie o zapisaniu się do naszego newlettera – będziecie na bieżąco.

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

A+
A-

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

Wpisz swoje imię i dowiedz się, co przygotowaliśmy dla Ciebie na Festiwalu!




Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu Samorządu województwa łódzkiego

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU REGIONU ŁÓDZKIEGO