Feel what other people feel - Polishopa Design Thinking Conference 2016

 

Beata Michalska-Dominiak   30-06-2016

 

Wejdź w buty klienta, obserwuj, pytaj, kwestionuj, próbuj i wiele innych ważnych, zapadających w pamięć zasad można było usłyszeć na tegorocznej Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy. Co istotne, niemalże jednocześnie uczestnicy mieli szansę w praktyce wypróbować wiedzę i narzędzia design thinking podczas dwudniowych warsztatów biznesowych.

Polishopa to nie tylko fantastyczni prelegenci, edukatorzy, praktycy wdrażający kreatywne metody projektowania produktów i usług w swoich organizacjach, ale także przyjazna, twórcza atmosfera stwarzająca okazję do zdobywania wiedzy i wymiany doświadczeń.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się między innymi Tomasz Zaboklicki, Beverly Rudkin Ingle, Federico Lozano, Agnieszka Szóstek i wielu innych wybitnych specjalistów. Swoją obecność silnie też zaakcentował DT4U – Design Thinking Workspace z Politechniki Łódzkiej.

Tematyka prezentacji skupiona była głównie na biznesie i edukacji. Wystąpienia wypełnione były wieloma przykładami ciekawych projektów z tych dziedzin. Trochę zabrakło dyskusji o mniej oczywistych obszarach, w które wkracza myślenie projektowe, jak np. administracja publiczna.

Większość rozmów nieuchronnie prowadziła do jednego, najważniejszego wniosku – zrozumienie potrzeb klientów i wygenerowanie dla nich wartości zaspokajającej ich potrzeby jest kluczem do budowania przewagi w każdej dziedzinie.

 

Kilka ważnych rzeczy do zapamiętania:

  1. Nasze życie jest jednym wielkim projektem – projektujemy wszystko i wszędzie, wykorzystując narzędzia design thinking jesteśmy w stanie osiągnąć większą satysfakcję i w życiu osobistym i zawodowym.
  2. Use design thinking to make the world a better place – każdy z nas może mieć pływ na to w jakim świecie żyjemy. I nie chodzi tu tylko o przełomowe wynalazki, często wystarczy drobiazg, aby żyło nam się lepiej.
  3. Rozmawiajmy, dyskutujmy, słuchajmy - bądźmy wrażliwi na cudze potrzeby, wówczas będziemy mogli wygenerować rozwiązania pożądane przez naszych klientów.
  4. Dzielmy się z innymi swoimi pomysłami - korzystanie z doświadczeń innych pomoże nam zbadać problem z różnych punktów widzenia. Współpracujmy - nie rywalizujmy!
  5. Oswajajmy się ze zmianami – nie zasłaniajmy oczu i nie udawajmy, że nie dostrzegamy zmieniającej się rzeczywistości, akceptując zmiany będziemy mogli odnieść sukces wykorzystując potencjał jaki ze sobą niosą. 
  6. Twórzmy prototypy – udany prototyp to nie ten, który działa bez zarzutu; udany prototyp to ten dzięki któremu czegoś się dowiadujemy – o naszych celach, procedurach i o nas samych (Tim Brown). Prototyp to pomysł skazany na porażkę, niektórzy twierdzą nawet, że jeżeli nie odczuwamy wstydu prezentując nasz pierwszy prototyp, to znaczy, że zbyt dużo czasu i uwagi poświęciliśmy na jego przygotowanie. Nie musi być idealny, ważne, aby każdy kolejny zbliżał nas o krok do satysfakcjonującego finału.
  7. Bądźmy pionierami – nie wybierajmy utartych schematów, starajmy się rozwiązywać nowe problemy nowymi metodami, wybierajmy czasami drogę pod prąd, nawet jeśli poniesiemy porażkę, nauczy nas więcej niż kolejne „bezpieczne wyjście” z sytuacji.

Polishopa dostarczyła ogromnej dawki inspiracji, a możliwość swobodnej dyskusji ze specjalistami podczas części konferencyjnej i w kuluarach była dodatkową wartością. Co więcej, zadbano także o czas i miejsce na rozmowy oraz możliwość nawiązywania nowych kontaktów przez uczestników. Z całą pewnością narodziło się dzięki temu mnóstwo pomysłów na współpracę.

Polishopa Design Thinking Conference bezsprzecznie tworzy nową jakość wśród wydarzeń z obszaru kreatywnego w Polsce. Jej tegoroczna edycja to solidna dawka wiedzy, praktycznych przykładów i pozytywnych doświadczeń. Organizatorom gratulujemy i już czekamy na przyszłoroczną odsłonę.

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

A+
A-

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

Wpisz swoje imię i dowiedz się, co przygotowaliśmy dla Ciebie na Festiwalu!




Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu Samorządu województwa łódzkiego

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU REGIONU ŁÓDZKIEGO