Jak dogadać się z lodówką – czyli rzecz o „inteligentnych” listach zakupowych

 

Beata Michalska-Dominiak   23-03-2016

 

Według badań Millward Brown zleconych przez Federację Polskich Banków Żywności, polscy konsumenci rocznie wyrzucają na śmietnik ok. 2 milionów ton jedzenia, a do marnowania żywności przyznaje się 40 % społeczeństwa. Szacuje się, że w skali całego świata z tego powodu w śmietniku ląduje ok. 750 miliardów USD.

Przy zakupach jedzenia często decydują emocje. Kupujemy spontanicznie pod wpływem impulsu, bez żadnego planu. Głodni i zmęczeni podejmujemy nieprzemyślane decyzje zakupowe.

Zmarnowana żywność to strata pieniędzy. Co zatem zrobić, aby temu zaradzić?

Najlepiej zacząć od racjonalnego planowania. Można podejść do tematu tradycyjnie – z papierem i ołówkiem w ręku. Aby jednak ułatwić sobie życie, oszczędzić więcej czasu i pieniędzy warto zastanowić się nad wykorzystaniem aplikacji zakupowej.

Z pomocą może nam przyjść produkt łódzkiej firmy - aplikacja Listonic, która umożliwia proste i szybkie planowanie zakupów, zawiera oferty popularnych sklepów, ale także wiele porad i wskazówek dla konsumentów. Od niedawna z aplikacją można się komunikować za pomocą głosu. Dzięki temu możemy po prostu podyktować telefonowi produkty, które zamierzamy kupić. Listonic skomponuje dla nas gotową listę zakupów. Dzięki funkcji rozpoznawania głosu oszczędzamy czas, możemy na bieżąco uzupełniać listę nie odrywając się od innych zadań. Ponadto aplikacja informuje nas o bieżących promocjach cenowych produktów w poszczególnych sklepach, co przekłada się na oszczędność naszych wydatków.

Nowa funkcja Listonic wpisuje się w jeden z głównych trendów technologicznych związanych z wykorzystaniem głosu w komunikacji z urządzeniem mobilnym. Wychodzi także naprzeciw coraz bardziej wyrafinowanym potrzebom zabieganych, ale coraz bardziej świadomych klientów.

Listonic systematycznie poszerza zakres swoich funkcjonalności. – Chcemy usprawnić cały proces dokonywania zakupów, tak, aby w przyszłości można było komunikować się bezpośrednio z lodówką, a ona sama rozumiała i zamawiała potrzebne produkty – mówi Filip Miłoszewski – współzałożyciel firmy.

Jak widać nie ma rzeczy niemożliwych i to co jeszcze kilka lat temu mogliśmy oglądać w filmach science fiction, niedługo może stać się częścią naszej codzienności.

Bądźmy świadomymi konsumentami i rozsądnie planujmy swoje wydatki. Bądźmy trendy i korzystajmy w tym celu z nowoczesnych technologii.

Jeśli uważacie ten tekst za wartościowy, podzielcie się nim ze swoimi znajomymi. Przeglądaliście inne wpisy? Może znajdziecie w nich jakieś inspiracje dla siebie. Nie zapomnijcie zapisać się też do naszego newslettera, żadna aktualizacja nie umknie Waszej uwadze.

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

A+
A-

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

Wpisz swoje imię i dowiedz się, co przygotowaliśmy dla Ciebie na Festiwalu!




Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu Samorządu województwa łódzkiego

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU REGIONU ŁÓDZKIEGO