Łódzki Uniwersytet Dziecięcy

Prowadzenie
Anna Janicka
 

19 maja 2016, godz 16.00-19.00

Czy robot może być artystą? (warsztaty zamknięte)

Rysowanie - to proste: na ławce kładziesz kartkę, bierzesz flamaster do ręki i dzięki Twoim zdolnościom powstaje dzieło sztuki! Robot to początkujący artysta, ale szybko się uczy. Z Twoją pomocą może nawet malować jak Picasso. Chcesz przekonać się czy robot potrafi rysować arcydzieła? Przyjdź na spotkanie z robotem IRB 360 i sprawdź jaki jest szybki, zdolny i fajny. Warsztaty te odbywają się na Hali Maszyn. Wykładowca tłumaczy dzieciom zastosowanie robotów przemysłowych, ich precyzyjne działanie. Następnie dzieci podchodzą do profesjonalnych, przemysłowych robotów, poznają ich działanie, sterują i w pierwszej części sterując robotem rysują logotyp ŁUD, następnie pomagają zaprogramować robota i obserwują jego samodzielną pracę. Porównują oba rysunki i wyciągają wnioski.

 

 

 

Jak powstaje tkanina? (warsztaty zamknięte)

Najważniejszym krokiem, jest zrobienie wspólnego zdjęcia. Czy aby na pewno tak powstaje tkanina? Tak, dokładnie tak. Najpierw zrobimy Wam zdjęcie grupowe, następnie przejdziemy do zajęć praktycznych. Zobaczycie tkaniny o różnym zastosowaniu: odzieżowym, technicznym, dekoracyjnym. Następnie pobawimy się w "żywe krosno", a na końcu zobaczycie, jak pracuje prawdziwe nowoczesne krosno, które wytka dla Was tkaninę z Waszym zdjęciem! Warsztaty odbywają się na Hali Maszyn, gdzie jest umieszczone krosno. W pierwszej części zajęć omawiany jest proces powstawania tkaniny. W drugiej części zdjęcie grupy jest poddane obróbce i następnie dzieci obserwują jak na krośnie jest tkany materiał z ich zdjęciem.

 

 

 

 

Gry logiczne, czyli sztuka kombinowania (warsztaty zamknięte)

Główkując przy układaniu puzzli oraz przy innych grach logicznych bardzo szybko opanujesz skomplikowane reguły matematyczne. Na zajęciach dowiesz się również, czy można zbudować most bez użycia śrub i gwoździ. Za pomocą puzzli matematycznych i tangramów dzieci poznają tajniki matematyki. Materiały edukacyjne do zajęć zostały sprowadzone z pierwszego europejskiego matematycznego eksperymentarium z Giessen. Koncepcja zajęć opracowana przez naukowca PŁ, dr inż. Gertrudę Gwóźdź-Łukawską, specjalistę zajmującą się kształceniem matematycznym dzieci i młodzieży.

 

 

A+
A-

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

Wpisz swoje imię i dowiedz się, co przygotowaliśmy dla Ciebie na Festiwalu!




Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu Samorządu województwa łódzkiego

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU REGIONU ŁÓDZKIEGO