Co zostanie po Forum Promocji?

 

tomasz prośniak   07-12-2016

 

W ramach jubileuszowego, X Forum Promocji, władze samorządowe województwa łódzkiego kolejny raz zaprosiły osoby spragnione wiedzy marketingowej, tym razem do Bełchatowa. Pracownicy samorządów lokalnych z województwa mieli dowiedzieć się co zrobić, żeby ich gmina, powiat, miasto stały się rozpoznawalną marką miejsca, bazującą na konkurencyjności i tego o czym wszędzie się mówi, na innowacyjności. Tak też się stało.

Każdy z uczestników, podczas wykładów, warsztatów, spotkań tematycznych, mógł wysłuchać, co mają do powiedzenia o trendach w marketingu miejsca, doświadczeni prelegenci, jak choćby Jacek Kotarbiński, czy też dowiedzieć się od Rafała Wanke, jak skutecznie zaplanować innowacyjną kampanię promocyjną projektu unijnego. Te i wiele innych spotkań miały na celu wymianę pomysłów, doświadczeń w zakresie budowania marek oraz tworzenia sieci połączeń i generowania nowych idei, inicjatyw, programów i działań. Tematyka wydarzenia dotyczyła takich obszarów jak: projektowanie przestrzeni publicznej, crowdsourcing, placemaking i inne działania angażujące społeczności lokalne w proces rozwoju marek regionalnych, nowoczesny marketing miast i regionów, innowacyjne formy promocji funduszy europejskich, skuteczne planowanie kampanii promocyjnej projektu unijnego.

Nie należy zapominać o głównej idei, o którą władze województwa oparły kreowanie swojej marki czyli tzw. myślenie projektowe. To właśnie zjawisko design thinking było mocno akcentowane na tegorocznym forum, celem uświadomienia uczestnikom, że stosowanie tego narzędzia w marketingu terytorialnym wpływa na jakość życia czy nawet pojedynczy sukces mieszkańca danej gminy czy powiatu.

Skoro mowa o kreatywności, to organizatorzy – Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego – zdecydował się w tym roku wprowadzić nowy element do planu prezentacji – sesję plakatową. Do przedstawienia swoich projektów promocyjnych zostali zaproszeni przedstawiciele samorządów, instytucji nauki i kultury, organizacji współpracujących z samorządami. Sesja plakatowa dała możliwość bezpośredniego kontaktu z prezentującym. Uczestnicy z zainteresowaniem dyskutowali przy plakatach na tematy związane z promocją marek lokalnych i regionalnych.      

Co zostanie po Forum Promocji? Na pewno cenne doświadczenia związane z udziałem, kontaktami, dyskusjami, wymianą opinii. Być może w głowach uczestników zrodziły się nowe pomysły na skuteczną promocję marki miejsca. Liczymy na to. Jedno jest pewne, że takie spotkania służą samorządom w budowaniu wzajemnych relacji czy też wykorzystaniu potencjału własnego w promocji.

Patronami medialnymi X Forum Promocji byli: Marketer+, Marketing przy kawie, Portalmedialny.pl, TVP3 Łódź, TV Toya, Radio Łódź, Gazeta Wyborcza, Marketingmiejsca.com.pl, Pismo „Wspólnota”.

Więcej na stronie: www.promocja.lodzkie.pl

 

Tomasz Prośniak - specjalista ds. koordynacji i planowania mediów. Promotor marki "Łódzkie Promuje" poprzez wykorzystanie mass mediów. Znawca tematyki marektingu sportu oraz sponsoringu. Z wykształcenia dziennikarz i politolog.

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

A+
A-

Newsletter

Zamów bezpłatny newsletter i bądź na bieżąco z nowościami z obszarów takich jak: design thinking, innowacje, kreatywność, zarządzanie projektami. Powiadomimy Cię o najświeższych wpisach.

partnerzy

Wpisz swoje imię i dowiedz się, co przygotowaliśmy dla Ciebie na Festiwalu!



Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu Samorządu województwa łódzkiego

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU REGIONU ŁÓDZKIEGO